HomeStichting BindingMedewerkersVacature senior-jongerenwerker (24-32 uur per week)

Vacature senior-jongerenwerker (24-32 uur per week)

Stichting Binding is per direct op zoek naar een senior-jongerenwerker (24 – 32 uur per week)

Wie zijn wij?
Ons team bestaat uit twee senior-jongerenwerkers en één junior-jongerenwerker. Het jongerenwerkteam is onderdeel van Stichting Binding, een brede welzijnsorganisatie die zowel de Jeugdwet, de WMO en het welzijnswerk uitvoert. Het Jongerenwerk werkt relatiegericht en preventief. We ondersteunen jongeren in het proces naar volwassen worden. Dit houdt in dat we te maken hebben met jongeren die leuke, grappige, moeilijke, korte en langdurige levensvragen hebben.

We staan naast de jongeren en ondersteunen ze waar nodig. Jongeren vertrouwen ons, omdat ze weten dat ze in veiligheid en vertrouwelijkheid bij ons terecht kunnen. Voor ons is dit vanzelfsprekend, het zit in ons jongerenwerk-DNA. Het Jongerenwerk is onderdeel van team Welzijn met naast drie Jongerenwerkers nog veertien andere collega Welzijnswerkers.

Wie zoeken wij?
Wij zoeken iemand die in staat is om laagdrempelig met de jongeren in contact te komen. Die in staat is om een waardevolle relatie op te bouwen en relevant genoeg is voor de doelgroep om betrokken te worden bij hun levensvragen. Als professional ben je in staat om hier gehoor aan te geven en jongeren de ondersteuning te bieden waar ze behoefte aan hebben. Dit kan verschillen van een eenmalige kop chocomel tot een gesprekpartner voor externe (hulpverlenings)partijen.

Je werkzaamheden zullen o.a. bestaan uit:

• Pro-actief contact leggen met jongeren, zowel individueel als in groepsverband, aanwezig in de leef- en beleefwereld (outreachend) van jongeren.
  • Signaleren van wensen, behoeften, problemen en ambities. Je begeleidt en coacht hierop en verwijst zo nodig door naar juiste (externe) instanties en/of interne deskundigen.
  • Organiseren, waar mogelijk met jongeren, van activiteiten en programma’s met educatief en recreatief karakter.
  • Je werkt samen met verschillende samenwerkingspartners als: onderwijs, sportclubs, wijkagenten en hulpverlening.

Naast het reguliere jongerenwerk voert Stichting Binding ook de Jeugdwet en de wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) uit. Dat houdt in dat de jongerenwerkers de mogelijkheid hebben om aan te sluiten bij casuïstiek van de jeugdhulpverlening, maar ook voor een jong volwassene kunnen samenwerken met een collega Wmo adviseur. Op deze manier heb je als jongerenwerker de ruimte om vroegtijdig te participeren in een casus met de (collega)hulpverlener ten behoeve van de jongeren. Denk hierbij aan casuïstiek als: uithuisplaatsing, suïcidale gedachtes, verslaving en identiteitscrisis.

Wat bieden wij?
Een uitdagende functie die je niet zal vervelen. Een functie waar jij het verschil kan maken in het leven van een jongere. We werken conform de CAO Sociaal Werk. De functie is ingedeeld in salarisschaal 8, de salaristrede is afhankelijk van ervaring en expertise.

Belangstellenden kunnen hun CV en motivatiebrief tot uiterlijk 15 april 2024 sturen naar
sollicitatie@stichting-binding.nl. Voor meer informatie over de werkzaamheden binnen de functie kun je terecht bij Eno Middelham:  0343 – 473070 /
e.middelham@stichting-binding.nl.

Een screening en/of opvragen van een referentie kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure. Er zal een Verklaring Omtrent Gedrag worden opgevraagd bij de aanstelling. De aanstelling is in eerste instantie voor een jaar met zicht op verlenging.

Stichting Binding is hét centrum voor Zorg en Welzijn in de gemeente Wijk bij Duurstede. Stichting Binding wil inwoners stimuleren én in staat stellen om maximaal mee te doen in onze gemeente