HomeOntmoeten & meedoenEetmaatjes

Eetmaatjes

Eetmaatjes wil de inwoners, van de Gemeente Wijk bij Duurstede, die vaak alleen eten met elkaar verbinden/ hun netwerk vergroten om zo eenzaamheid tegen te gaan.

Door “Samen Koken, Samen Eten” wil Eetmaatjes weer wat leuks maken van de maaltijden. Uit de praktijk is gebleken dat gevoelens van eenzaamheid vaak ten koste gaan van de kwaliteit van een goede maaltijd.

Samen met een groep betrokken vrijwilligers wordt er iedere vrijdag én twee keer per maand ook op dinsdag in het restaurant van het Ewoud en Elisabeth Gasthuis een maaltijd bereid voor de deelnemers. Inloop is vanaf 17:30 uur, men kan dan een plekje in de zaal uitzoeken en kennismaken met de overige deelnemers.

Wilt u hieraan deelnemen of wilt u helpen als vrijwilliger? Geef u dan op via eetmaatjes@stichting-binding.nl of bel het loket van Stichting Binding op 0343- 473070

Voor het koken van de maaltijden zoeken we nog meer vrijwilligers

Eetmaatjes is een sociaal project om mensen met elkaar in contact te brengen, een gezonde maaltijd te bieden en een gezellig avondje uit. De bijdrage voor de maaltijd bedraagt 5 euro per maaltijd. Ook aan vervoer is gedacht. Vrijwilligers van de Wijkse Dienst staan voor u klaar.

Let op: Vanwege veel belangstelling kan het zijn dat nieuwe deelnemers op een wachtlijst worden geplaatst.

Kosten: € 5,00 (contante betaling)
Locatie: Gansfortstraat 4, 3961 CR Wijk bij Duurstede

Lees ook de artikelen die het Wijks Nieuws over dit project publiceerde: