HomeOntmoeten & meedoenCursussen en activiteitenBrusjescursus: Jij bent niet te missen!

Brusjescursus: Jij bent niet te missen!

Opgroeien met een BRoer of zUS die extra zorg of aandacht nodig heeft kan soms best lastig zijn. Stichting Binding biedt in samenwerking met Marleen van der Stoel (orthopedagoog) een cursus aan voor deze broertjes en zusjes.

Het programma is bedoeld voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar. De cursus bestaat uit 6 bijeenkomsten op de dinsdagmiddag (de eerste bijeenkomst is op 12 september 2023, bij Stichting Binding). Vooraf vindt er een kennismakingsgesprek plaats met Laura (Steunpunt Mantelzorg), Marleen van der Stoel, het kind en de ouder(s). We werken met kleine groepjes van maximaal 8 kinderen, zodat er voldoende aandacht is voor ieder kind.

De kinderen kunnen herkenning vinden bij elkaar, ervaringen uitwisselen en elkaar tips geven. Op speelse, laagdrempelige wijze gaan we op zoek naar ieders kracht en kwaliteiten, staan we stil bij de verschillende gevoelens.

We starten met een persoonlijke kennismaking met ouders en kind. Vervolgens zijn er 6 bijeenkomsten van +/- 1,5 uur

Op donderavond 28 september is er een ouderbijeenkomst.

De cursus is gratis.

Lijkt deze cursus iets voor uw kind? U kunt uw kind aanmelden voor deze cursus door voor 7 augustus 2023 een mail te sturen naar: Laura Roosen, Steunpunt Mantelzorg Stichting Binding, mantelzorg@stichting-binding.nl Vermeld in de mail de naam en leeftijd van uw kind en de contactgegevens (telefoonnummer en mailadres) voor het plannen van een kennismakingsgesprek.