Regiotaxi

Regiotaxi Eemland-Heuvelrug is aanvullend openbaar vervoer van deur tot deur, van en naar een opstapplaats of een halte van het openbaar vervoer.

Regiotaxi Eemland – Heuvelrug

Regiotaxi Eemland-Heuvelrug is aanvullend openbaar vervoer van deur tot deur, van en naar een opstapplaats of een halte van het openbaar vervoer. Hulpmiddelen zoals een rolstoel of scootmobiel kunnen worden meegenomen in de taxi.

Regiotaxi Eemland-Heuvelrug is toegankelijk voor iedereen die zelfstandig of met begeleiding kan reizen.

Regiotaxipas

Als u geen auto kan rijden of vanwege een medische beperking niet kunt reizen met het openbaar vervoer, dan kunt u in aanmerking komen voor een vervoerspas Regiotaxi Eemland-Heuvelrug.

Hiermee kunt u met korting gebruik maken van de Regiotaxi. Ook als u geen beperkingen heeft kunt u gebruik maken van de regiotaxi. U betaalt dan het normale tarief.

Kijk voor de tarieven op de website van de Regiotaxi Eemland – Heuvelrug.

Voor het aanvragen van een Regiotaxipas moet u contact opnemen met Stichting Binding Loket. Een adviseur gaat samen met u in gesprek en beoordeelt of de Regiotaxi de juiste oplossing is voor u.

Aanpassing tarieven regiotaxi per 1 januari 2021

Heeft u via Binding/Loket Wijk een pas voor het gebruik van de regiotaxi vanuit de Wmo? Dan is dit bericht voor u bestemd.

We passen uw eigen bijdrage aan per 1 januari
De kosten die de gemeente betaalt voor de regiotaxi, gaan jaarlijks omhoog. De eigen bijdrage die Wmo-klanten betalen per zone gaat daarom ook omhoog en wel per 1 januari. In 2020 betaalde u per zone € 0,95. Dit wordt € 1,00 per zone in 2021. Dit tarief geldt ook voor de instapzone.

Het college moet hierover nog een besluit nemen
Half januari neemt het college van Burgemeester en wethouders een definitief besluit over de verhoging.

Heeft u nog vragen?
Dan kunt u contact opnemen met Binding. De openingstijden zijn: maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 17.00 uur en vrijdag van 8.30-12.30 uur. Bellen kan tijdens de openingstijden via telefoonnummer 0343 – 473070. E-mailen kan via info@stichting-binding.nl In de Kerstvakantie zijn wij beide weken van maandag tot en met woensdag geopend, donderdag en vrijdag gesloten.

Ritreservering