HomeHulp & OndersteuningHulp in en rondom huis
Header afbeelding op mobiel

Hulp in en rondom huis

Het huishouden kan soms best zwaar zijn. Misschien lukken bepaalde klussen niet meer zo goed. Heeft u moeite met schoonmaken, boodschappen doen of koken? Bent u op zoek naar ondersteuning bij het huishouden of het beter kunnen inrichten van de huishoudelijke taken?

Om uw situatie te verbeteren is het belangrijk om eerst na te gaan wat wel goed gaat en waar u hulp bij nodig heeft:

• Welke klussen kosten u moeite en wat gaat nog wel goed?
  • Kan het misschien op een andere manier? Kunt u bijvoorbeeld samen met uw buren boodschappen doen? Is een boodschappenservice van een supermarkt iets voor u? Of kunt u met de Wijkse Dienst naar de supermarkt?
  • Is er in uw omgeving iemand die kan helpen? Of misschien is er via Wijk Helpt een vrijwilliger die u kan helpen bij klussen in en rondom huis?

Kunt u het binnen uw eigen netwerk niet oplossen of komt u er zelf niet uit? Neem contact met ons op. U bepaalt samen, in gesprek met Stichting Binding, of u een aanmelding kunt doen voor een bepaalde voorziening of ondersteuning. En zo ja, welke vorm van ondersteuning bij uw vraag aansluit.