Maaltijden

Een maaltijdservice (bijvoorbeeld ‘catering de Witte’) bezorgt maaltijden aan huis. Verse maaltijden of ingevroren maaltijden. U kiest eerst uit een lijst wat u wilt eten. Daarna worden de maaltijden bij u thuis afgeleverd: overdag of ’s avonds.

De maaltijdservice voor ouderen is vaak onderdeel van een zorginstelling of welzijnsorganisatie. Dat geldt ook voor de maaltijdservice voor mensen met een beperking. Een vrijwilliger brengt de maaltijden gratis rond. U betaalt alleen de kosten van de maaltijd. Soms zelfs met korting. Bij sommige aanbieders worden bezorgkosten wel in rekening gebracht.

Aanbieders

Loket Wijk en het Ewoud & Elisabeth Gasthuis kunnen u hier meer over vertellen. Online vindt u ook veel adressen van restaurants en organisaties die maaltijden thuisbezorgen.

Loket Wijk: 0343-473070

Ewoud & Elisabeth Gasthuis: 0343-459480

Andere mogelijkheden

U kunt er ook voor kiezen om - af en toe - samen met anderen te eten. Bijvoorbeeld bij het Ewoud & Elisabeth Gasthuis of de Graanschuur.

• Kunt u (tijdelijk) niet meer zelfstandig koken? Dan kunt u gebruik maken van catering de Witte. U kiest uit twee dagmenu's met de mogelijkheid uit de twee menu's zelf iets samen te stellen. Iedere werkdag (maandag tot en met vrijdag) worden de maaltijden vers bereid, geportioneerd, geseald, ingepakt en bezorgd.
    U kunt uw maaltijd ook makkelijk op een ander tijdstip eten: even afkoelen en in de koelkast zetten. Voor het opwarmen prikt u een paar gaatjes in de folie. Vervolgens verwarmt u de maaltijd een paar minuten in de magnetron.

Aanvragen? Bel 06-6569010

• Maandelijkse lunch, locatie locatie Mariënhoeve (bij ingang afbeelding sporters).
    Samen eten is gezellig, je bent er eens even uit. Het is ook de gelegenheid om leuke contacten te maken. Is dit wat voor u, dan bent u elke tweede dinsdag van de maand van harte welkom bij onze lunchtafel. Er wordt geserveerd van 12.15 – 13.30 uur.
    Wilt u deelnemen, laat het dan vooraf even weten bij uw contactpersoon, mevr. W. Maas, telefoon: 0343-571707. Voor informatie over deze georganiseerde maaltijden kan contact opgenomen worden met Stichting Binding:  0343-473075
Contact
Kunt u zelf niet koken? Neem dan contact op met Loket Wijk. Loket Wijk heeft een overzicht van de verschillende maaltijdservices in Wijk bij Duurstede.