Duofiets

Even een paar uur genieten van de natuur en u bent niet meer zelfstandig mobiel. Dit kan met de duofiets. Het prettige van de duofiets ten opzichte van een tandem is dat u niet achter elkaar zit maar naast elkaar. Hierdoor heeft u een beter uitzicht en direct contact met uw begeleider. U kunt uw eigen vertrouwde begeleider meenemen of vragen om een vrijwilliger als een begeleider.
Op de fiets zijn een aantal speciale voorzieningen aangebracht. Uniek is bijvoorbeeld de draaibare zitting van de passagier. Voor ouderen en minder validen is hierdoor het in/opstappen relatief makkelijk. Omdat de fiets is uitgerust met een hulpmotor is het mogelijk grotere afstanden af te leggen. Afhankelijk van de wind en met inschakeling van deze motor zijn afstanden van zeker 40 km mogelijk. Een leuke gelegenheid om samen weer eens van de natuur te genieten buiten de grenzen van Wijk bij Duurstede.
De kosten bedragen € 4,00 voor een ochtend of middag en € 6,00 voor een hele dag. Meer informatie of reserveren kan via de receptie van het E&E gasthuis tel. 459480.