De Klussendienst

De klussendienst brengt uitkomst als een klein karweitje in of rond het huis moet worden gedaan. U dit niet zelf kunt of het niet kunt vragen aan een goede buur of familielid. Veelal is de klus is te klein om “professionele”hulp te vragen. In deze gevallen staat onze Klussendienst voor u klaar. Het grote werk zoals het huis of een kamer schilderen of witten valt niet onder deze dienst.

Een paar voorbeelden van een aantal karweitjes zijn:

• Herstellen van een lekkende kraan
  • Gordijnen vervangen/bevestigen
  • Ophangen van lampen, schilderijen en boekenplanken
  • Reparatie van een kapotte stekker
  • Verwarming bijvullen/ontluchten
  • Bevestiging van steunen in toilet of douche
  • TV kanalen/video programmeren
  • Reparatie van een tuinhek en sloten
  • Licht snoeiwerk en licht onkruid verwijderen, maar geen tuinonderhoud, maar ook eenvoudige schilderklussen en het schoonmaken van een balkon

Uw bijdrage in de kosten van de vrijwilliger is € 4,50 voor klusjes die binnen een uur zijn opgelost. Is het een grotere klus dan betaald u € 4,50 per uur. Uiteraard dient u ook het gebruikte materiaal te vergoeden.
Aanvragen van een dienst of meer informatie hierover kan via WijkHelpt, telefoon 0343-572000.

De Hulpdienst stichting Binding zit in het netwerk Wijkhelpt;
(Officiële start netwerk: 8 november 2014, tijdens de dag van de mantelzorg).

WijkHelpt bundelt de verschillende vrijwilligersorganisaties om de inwoners van de gemeente te helpen. Achter het telefoonnummer 572000 staan verschillende organisaties klaar om te helpen. Het telefoonnummer brengt mensen naar een centrale. Deze bevindt zich op het kantoor van Binding. Achter de telefoon zitten vrijwilligers, die op zoek gaan naar iemand uit het netwerk van 33 vrijwilligersorganisaties. Via het telefoonnummer en de website (www.wijkhelpt.nl) kunnen mensen hulp vragen voor bijvoorbeeld vervoer, hulp bij adminstratie, incidenteel boodschappen doen, kleine klusjes rondom het huis, pc probleempjes, allemaal zaken die mensen zelf niet kunnen doen of waarvoor zij niet iemand binnen het eigen sociaal netwerk hebben. Binnen het bestaande netwerk wordt een vrijwilliger/vrijwilligers gezocht. De centrale is op drie ochtenden bereikbaar (maandag en vrijdag), op de andere momenten kunnen mensen een booschap achter laten, dan wordt er snel contact met ze opgenomen.