De Klussendienst

De vrijwilligers van Stichting Binding zijn mensen zoals u en ik die graag iets voor de maatschappij willen betekenen. Er wordt altijd een kleine vergoeding gevraagd voor de gemaakte kosten.

Aanvragen van een dienst of meer informatie hierover kan via het telefoon nummer van Wijk Helpt 0343-572000. Ook kunt u zich opgeven om vrijwilligerswerk te doen voor de hulp- en of klusendienst.

Een paar voorbeelden van een aantal karweitjes zijn:

• Herstellen van een lekkende kraan
  • Gordijnen vervangen/bevestigen
  • Ophangen van lampen, schilderijen en boekenplanken
  • Reparatie van een kapotte stekker
  • Verwarming bijvullen/ontluchten
  • Bevestiging van steunen in toilet of douche
  • TV kanalen/video programmeren
  • Reparatie van een tuinhek en sloten
  • Licht snoeiwerk en licht onkruid verwijderen, maar geen tuinonderhoud, maar ook eenvoudige schilderklussen en het schoonmaken van een balkon

Aanvragen van een dienst of meer informatie hierover kan via WijkHelpt, telefoon 0343-572000.

De vrijwilliger die bij u de gevraagde dienst uitvoert werkt in opdracht van Stichting Binding. Er wordt altijd telefonisch vooraf een afspraak gemaakt. Bij hun bezoek kunnen zij zich legitimeren met een speciale Binding-vrijwilligerspas.

Wijk Helpt bundelt de verschillende vrijwilligersorganisaties om de inwoners van de gemeente te helpen. Achter het telefoonnummer 0343-572000 staan verschillende organisaties klaar om te helpen. Het telefoonnummer brengt mensen naar een centrale. Deze bevindt zich op het kantoor van Binding. Achter de telefoon zitten vrijwilligers, die op zoek gaan naar iemand uit het netwerk van 33 vrijwilligersorganisaties. Via het telefoonnummer en de website (www.wijkhelpt.nl) kunnen mensen hulp vragen voor bijvoorbeeld vervoer, hulp bij adminstratie, incidenteel boodschappen doen, kleine klusjes rondom het huis, pc probleempjes, allemaal zaken die mensen zelf niet kunnen doen of waarvoor zij niet iemand binnen het eigen sociaal netwerk hebben. Binnen het bestaande netwerk wordt een vrijwilliger/vrijwilligers gezocht. De centrale is op drie ochtenden bereikbaar (maandag en vrijdag), op de andere momenten kunnen mensen een booschap achter laten, dan wordt er snel contact met ze opgenomen.

Aanvragen van een dienst of meer informatie hierover kan hierover via WijkHelpt, telefoon 0343-572000.