De Hulpdienst

Over het algemeen is het vervoer voor ouderen en minder mobielen binnen en rond Wijk bij Duurstede goed geregeld. Vervelend zijn echter de soms lange wachttijden. Deze heeft u niet of nauwelijks bij onze Hulpdienst. Wel is het belangrijk dat u uw gewenste Hulp tijdig aanvraagt, minimaal 3 werkdagen vooraf. Omdat er gereden wordt met privé auto’s is rolstoelvervoer veelal moeilijk. Duidelijk vooraf gemeld wordt altijd gekeken naar de mogelijkheid om wel uw vouwrolstoel mee te nemen.

“Boodschappen doen is weer prettig winkelen”

Deze kopregel is niet door ons zelf bedacht maar is de uitspraak van een mevrouw die gebruik maakt van de Boodschappen service. Een vrijwilliger haalt u thuis op en rijdt u naar de door u gekozen supermarkt. U kunt rustig onder haar of zijn begeleiding en hulp diverse artikelen vergelijken om uw keuze te maken. Na het winkelen wordt u weer naar huis gereden en worden de boodschappen bij u binnengebracht. De kosten voor deze hulp, binnen Wijk bij Duurstede, zijn € 3,50.
Aanvragen van een dienst of meer informatie hierover kan hierover via WijkHelpt, telefoon 572000

Bezoek aan een arts, ziekenhuis, tandarts of kapper

De vrijwilliger zorgt ervoor dat u op tijd op uw afspraak komt. Tijdens uw bezoek wacht hij op u in de wachtkamer of voor de deur. Dus geen lange wachttijd om weer naar huis te komen. Vindt u het prettig begeleid of geholpen te worden bij uw bezoek aan arts of ziekenhuis? Als u dit vooraf meldt wordt het geregeld. Twee weten meer dan één, hetgeen vaak een extra stukje rust geeft bij deze meestal niet prettige bezoeken. De kosten zijn ook hier binnen Wijk bij Duurstede € 3,50. Buiten de gemeente is de vergoeding € 0,40 per km gerekend vanaf de woning van de vrijwilliger.
Aanvragen van een dienst of meer informatie hierover kan via WijkHelpt, telefoon 572000.