Country & linedance

Geen stampende laarzen maar werken met gelijke patronen waardoor er mooie structuren ontstaan. Dat door veel mensen deze vormen van dansen de relatie met cowboy-kleding wordt gelegd heeft vooral met de muziek te maken. Er wordt veel gedanst op de muziek van wereld bekende Country- en Westernzangers zoals John Denver en Don Williams. Bovendien is het ontstaan vanuit de oude Barn (boerenschuur) muziek. Gezellig elkaar ontmoeten, naar muziek luisteren en dansen.

Ook voor de echte dans(stijl)liefhebbers

In Country en Linedance komen veel ritmes voor uit het Latijns- en Caribbeansgebied. De Tango, Rumba en Chachacha zijn in veel gevallen terug te vinden in de dansen. Echte liefhebbers van dansen op deze muziek kunnen zich echt uitleven. Omdat ook de “Black Music” regelmatig terug komt in deze dansen ontstaat er een brede variatie aan gelijke patronen. Het grote verschil met Volksdansen, waaruit Country en Linedance is ontstaan zijn juist de patronen. Volksdansen is meer in een kring werken met Line(lijntje)dance worden uitstapjes gemaakt in passen.

Linedance is niet moeilijk

Veel dansen zijn makkelijk te leren. Door gezamenlijk de structuren te oefenen, leer je allemaal hetzelfde kunstje. Ken je passen dan hoef je alleen nog maar op de volgorde te letten. Bovendien komen veel passen regelmatig terug maar dan in een andere volgorde meestal hoor je dit aan de muziek.

Nieuwe cursisten

Ook nieuwe cursisten kunnen snel meekomen. Het begin van iedere cursus wordt gestart met vaste wat makkelijk te leren dans. Cursisten die al wat langer dansen komen weer snel in het ritme maar nemen ook als het ware de nieuwe cursisten bij de hand. Omdat er steeds wordt gewerkt met nieuwe dansen is het nooit saai maar leer samen weer nieuwe passen en structuren.

Wijk bij Duurstede, start 1 september 2017 (de mogelijkheid is er om tussendoor in te stappen):
De lessen worden gegeven op de vrijdagmorgen in twee groepen:
Groep 1: 9.00 – 10.15 uur
Groep 2: 10.30 – 11.45 uur

Voor meer informatie en de kosten kunt u contact opnemen met Stichting Binding E-mail: info@stichting-binding.nl of loop gewoon gezellig binnen op de vrijdagmorgen en vraag naar de docente mevr. Angelique Vos

Generic-Community Generic-Community