Leercentrum Stichting Binding

Digitaal vaardig (basiscursus)

Cursus voor mensen met weinig tot geen kennis van computers en internet (Cursus voor beginners)

Deze cursus is bedoeld voor Senioren met weinig tot geen kennis van computer /tablet &internet

U leert de basisvaardigheden tijdens de les en u krijgt oefenmateriaal voor thuis

In deze cursus staan uitleg, demonstratie en daarna zelf doen centraal voor de deelnemers. Er worden bewust kleine stapjes genomen zodat iedereen het kan volgen. U heeft voor deze cursus een eigen tablet of laptop nodig. Bij aanmelding graag vermelden: naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, emailadres en het soort apparaat (Android, Apple, Windows). Er volgt altijd nog een afstemming met de docent of de cursus geschikt voor u is.

De cursus bestaat uit 6 sessies van 2 uur en wordt gegeven in een van de zalen bij het Ewoud & Elisabeth gasthuis, Gansfortstraat 4, te Wijk bij Duurstede.

Contactpersoon tijdens cursus: Docent. Bereikbaar via Stichting Binding, tel. 0343-572000, e-mail: info@stichting-binding.nl; tussentijds instappen kan in overleg.

Digitaal café

Het Digitaal Café is op woensdagmiddagen om 13.30 uur tot 15.00 uur in de oneven weken, locatie Openbare Bibliotheek (gemeentehuis), Karel de Grotestraat 30, 3962 CL te Wijk bij Duurstede.

Deze inloop is voor Iedereen met vragen rond het gebruik van tablet, laptop, smartphone en e-reader, etc.

Bent u verhinderd op de inloop middagen dan kunt u terecht bij Wijk Helpt met al uw vragen op het computergebied, telefoonnummer 0343-572000 (op maandag- en donderdagochtend van 09.00 – 12.00 uur). Uw vraag wordt dan genoteerd en een van de docenten van het Leercentrum belt u dan terug.

Computersoos

Gezellige bijeenkomsten op donderdagmiddag 1x per 2 weken om met elkaar meer te leren over het gebruik van computerprogramma’s. De onderwerpen die op dat moment in de belangstelling staan worden behandeld. Dit wordt op de eerste bijeenkomst met de groep samengesteld. U werkt al regelmatig op de computer.

Windows 10 kennis is een pré. Standaard eigen laptop/notebook meenemen en usb stick, en bij voorkeur een losse muis.

Cursus fotoboek maken

6 lessen  € 59,50

Er zijn meerdere mogelijkheden een foto album te maken van je digitaal gemaakte foto’s.

Toch blijkt het niet altijd even gemakkelijk en eenvoudig. Vaak wordt er bij de programma’s vanuit gegaan dat er voldoende voorkennis aanwezig is. Maar lang niet iedereen heeft die.

Leercentrum Stichting Binding wil hierbij behulpzaam zijn. In 6 lessen van ieder 2 uur gaan we aan de slag. We nemen Albelli als voorbeeld. Maar wanneer je daar eenmaal mee vertrouwd bent kun je daarmee ook met andere programma’s als HEMA of Kruidvat etc. werken.

Enige ervaring met de computer is gewenst. Omgaan met de muis is noodzakelijk. Andere vaardigheden zoals ‘slepen’, mappen maken, tekstverwerking etc. zijn handig, maar kunnen, indien nodig, nog worden aangeleerd.

Zoals bij alle cursussen is thuis oefenen belangrijk om het in de vingers te krijgen en zelfstandig te kunnen werken.

U neemt uw eigen laptop/notebook/usbstick mee naar de les.

Heeft U een desktopcomputer neem dan even contact op met  stichting Binding (0343-473075).

Er kunnen maximaal 10 mensen meedoen. Locatie: Ewoud & Elisabeth Gasthuis, Wijk bij Duurstede, Gansfortstraat 4

Info en Inschrijven: 0343-572000 of in het digitale café

Apple Ipad cursus

Bestemd voor de beginnende Apple IPad gebruikers. U maakt stap voor stap kennis met de belangrijkste functies en opties van de Apple IPad. U dient gebruik te maken van uw eigen IPad. Contactpersoon van de Apple IPad cursus is de docent. Aanmelding loopt via stichting Binding, telnr. 0343-473075 of e-mail:info@stichting-binding.nl.

Het programma wordt gevolgd met een cursusboek, waarin u aantekeningen kunt maken en die u mee neemt naar elke les. Dit boek wordt uw eigendom. Opgeven doet u zich viahttp://doemee.stichting-binding.nl.

De cursus bestaat uit 5 bijeenkomsten

Contactpersoon tijdens de cursus is de docent. Bereikbaar via Stichting Binding, tel. 0343-572000, e-mail: info@stichting-binding.nl; tussentijds instappen kan in overleg.

Android Tablet cursus

Android is het besturingssysteem van Google voor tablets. Deze cursus beschrijft wat Android in huis heeft en hoe je de krachtige functies van de tablet volledig benut. Van het toetsenbord en de installatie tot het gebruik van Apps en de bespreking van nuttige tips en trucs: je leert alles om het meeste uit je Android Tablet te halen.

Contactpersoon tijdens de cursus is de docent. Aanmelding loopt via stichting Binding, telnr. 0343-572000 of via de e-mail:info@stichting-binding.nl

De cursus Android Tablet bestaat uit 4 bijeenkomsten, aansluitend kan men de workshop Android Tablet volgen. Hiervoor moet men zich apart opgeven.

Deelname kan alleen met een eigen Android tablet. Als u naar de cursus komt, zorgt u er dan voor dat uw tablet klaar is voor gebruik. Uiteraard helpen wij u hiermee, indien nodig, tijdens uw eerste les. Opgeven doet u zich viahttp://doemee.stichting-binding.nl

Starten met Windows 10

Voor deze cursus is geen windows voorkennis vereist. Wel moet Windows 10 op uw computer staan. Deze cursus wordt gevolgd met een cursusboek , waarin u aantekeningen kunt maken en die u mee neemt naar elke les. Dit boek wordt uw eigendom.

Standaard eigen laptop/notebook meenemen, usb stick en een losse muis.

De cursus bestaat uit 8 bijeenkomsten

PC dokter: Computerhulp aan huis

Voor storingen en/of foutmeldingen van de computer kunnen senioren een beroep doen op de Pc dokter van Stichting Binding. De werkzaamheden blijven beperkt tot eenvoudig te verhelpen problemen met de computer of de programma’s. De kosten zijn € 4,00 per uur.

Contactpersoon Pc dokter: dhr. J. van de Vate. Hulpvragen kunt u indienen via Wijk Helpt, telefoon 0343-572000.

Meer informatie

Medio augustus kunt u onze flyer met het nieuwe aanbod seizoen najaar 2018 vinden op het kantoor.