Schaken

Bij de vereniging SV Doredenkers staat zowel het schaken als de gezelligheid hoog in het vaandel. Iedereen die het schaken een warm hart toedraagt is van harte welkom op de clubavond (zeker ook mensen met een licht lichamelijke beperking zijn van harte welkom). Tijd : dinsdagavond Jeugd van 18.30 – 20.00 uur en Senioren vanaf 20.00 uur.

Contactpersoon: Frans v. Amerongen; telnr. 0343-562109.

Verdere informatie is te vinden op de website www.svdoredenkers.nl

Op vrijdagmiddagen 1, 8 en 15 februari vond het schaak- en damkampioenschap 2019 voor alle basisscholen in de Gemeente Wijk bij Duurstede plaats in de Binding/Quarijn activiteitzalen.

De winnaar van het schaaktoernooi ging door naar de provinciale wedstrijd in Maarssen, en drie teams van het damkampioenschap categorie A gaan door naar de provinciale wedstrijd in Austerlitz en drie teams van het damkampioenschap categorie B gaan door naar de provinciale wedstrijd in Baarn.

Er werd op deze middagen gestreden om de Jo Spanjer wisselbokaal (voor de school die over de twee kampioenschappen de beste resultaten behaalt in categorie A), en de winnaar van het schaken kreeg de Louis Hijweegen wisselbokaal.