“De aanpak bij autisme”

Volgens de methode Geef Me De5

-

In Revius Wijk bij Duurstede zal Colette de Bruin als tolk optreden voor mensen met een Autisme Spectrum Stoornis (ASS). De lezing van GeefMeDe5 geeft inzicht in wat autisme is en wat er gebeurd in het brein. Daarmee wordt het gedrag van iemand met ASS verklaard en beter begrepen. De lezing wordt ondersteund door middel van beeldmateriaal. Aan de hand van deze praktijkvoorbeelden, waarbij signalen en gedrag kenmerkend zi...jn, zal Colette uitleg geven en oplossingen aandragen.

Wat is GeefMeDe5?
De methodiek biedt praktische handvatten aan hulpverleners, leerkrachten en ouders/familieleden. Door taken te structureren krijgen mensen met ASS de gewenste duidelijkheid. De methode bestaat uit 5 vaste vragen: Wie, Wat, Waar, Wanneer en Hoe. Hierdoor weten kinderen waar ze aan toe zijn en is er meer rust in het hoofd. Ze vertonen door de duidelijkheid minder gedragsproblemen. Vanuit het gevoel van basisveiligheid ontwikkelt het kind zich beter.

Voor wie is deze lezing bedoeld?
De doelgroep voor deze lezing is heel erg breed; van familie tot professionals zoals huisartsen, leerkrachten, logopedisten, bsomedewerkers, trainers bij sportverenigingen, fysiotherapeuten, orthopedagogen, kortom voor iedereen!!

Lezing “De aanpak bij autisme” Dinsdag 16 april 2019 19:30-22:00 Revius Wijk bij Duurstede Kosten € 5,- p.p*. incl. koffie/thee

Voor meer informatie kunt u mailen naar lezingautismewbd@gmail.com

*Start kaartverkoop februari 2019