Beste mantelzorgers

In verband met het coronavirus hebben we als Steunpunt Mantelzorg helaas moeten besluiten de geplande bijeenkomsten in Maart en 1 April af te zeggen.

Wij hopen op deze manier te kunnen bijdragen aan het tegengaan van de verspreiding van het coronavirus.

De volgende bijeenkomsten gaan niet door:

In verband met het corona virus kunnen de geplande activiteiten van Steunpunt Mantelzorg in mei en juni helaas niet doorgaan.

Het gaat om de volgende activiteiten:

- 6 mei, Alzheimercafé (film over mevrouw Bogers)
- 18 mei, bijeenkomst voor mantelzorgers van mensen met dementie (thema: dementie en zelfredzaamheid)
- Eerste week van juni, activiteit voor jonge mantelzorgers
- 3 juni, Alzheimercafé (hoe kan je het huis dementie vriendelijk maken?)
- 16 juni, bijeenkomst voor mantelzorgers van mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel
- 24 juni, Respijtzorgmarkt

Als de voorschriften van het RIVM het toelaten, zullen we na de zomer een deel van deze activiteiten alsnog aanbieden.

We houden u op de hoogte van de nieuwe data via de volgende kanalen:

mantelzorgers die bij ons bekend zijn houden wij op de hoogte via de mail

via berichten in de pers

via de Facebook pagina van Stichting Binding

en de website van Stichting Binding (https://www.stichting-binding.nl).

Steunpunt

Zorgen voor elkaar is voor veel mensen heel gewoon. Bijna iedereen zorgt wel voor iemand. In veel gevallen is dit heel gewoon zoals een ouder die voor een ziek kind zorgt. Soms is zorg echter veel meer dan de gebruikelijke zorg.

Waarvoor kun je als mantelzorger bij de consulent terecht?

We spreken van mantelzorg als u langdurig zorg of ondersteuning biedt aan iemand binnen uw gezin of familie, aan een vriend of kennis die chronisch ziek, gehandicapt of hulpbehoevend is.

Mantelzorg kan heel leuk en zinvol zijn om te doen, zolang het combineren is met andere belangrijke zaken. Er moet een balans zijn tussen zorgen voor de ander en tijd voor jezelf. Soms is deze balans weg. Als dit langdurig het geval is, voelen mantelzorgers zich zwaar belast en kunnen ze overbelast raken en zelf ziek worden.

De consulent is er voor u!

De consulent Mantelzorg Ondersteuning is er om de zorg voor u draagbaar te houden en u te helpen bij het vinden van oplossingen als dit niet (meer) het geval is. De consulent heeft de beschikking over informatie die voor elke mantelzorger van belang kan zijn.

Waarvoor kun je als mantelzorger bij de consulent terecht?

Als u geen problemen ervaart, is het goed om u te melden als mantelzorger. Alleen al om jaarlijks een uitnodiging te krijgen voor de Dag van de Mantelzorger!

Voor meer informatie of een afspraak kunt u contact opnemen met de consulent.
E-mail: mantelzorg@stichting-binding.nl