HomeHulp & OndersteuningMantelzorgondersteuningMantelzorgdag en waardering

Mantelzorgdag en waardering

Het is mooi als u als mantelzorger intensief zorgt voor iemand in uw omgeving, bijvoorbeeld een familielid, vriend of buur voor wie uw (onbetaalde) hulp onmisbaar is. Wij, de Gemeente Wijk bij Duurstede en het Steunpunt Mantelzorg van Stichting Binding, willen u graag waarderen voor wat u doet.

Mantelzorgdag

10 November is de dag van de mantelzorg. Een dag met aandacht voor de mantelzorger. In de agenda ziet u wat het Steunpunt Mantelzorg van Stichting Binding op deze dag organiseert.

Mantelzorgwaardering

Bent u mantelzorger? Dan heeft u recht op een mantelzorgwaardering

Zorgt u intensief voor een ander? Is er iemand in uw omgeving een familielid, vriend of buur voor wie uw (onbetaalde) hulp onmisbaar is? Zorgen voor een ander: u doet het gewoon. En dat is mooi. De gemeente Wijk bij Duurstede wil u heel graag waarderen voor wat u doet.

Om voor de mantelzorgwaardering in aanmerking te komen gelden er de volgende criteria:
• U verleent onbetaalde zorg voor minimaal 8 uur per week en ten minste 3 maanden lang.
• Degene die de zorg ontvangt, moet in de gemeente Wijk bij Duurstede wonen.
NB als u zorgt voor iemand buiten onze gemeente informeer dan bij de gemeente van de zorgvrager naar de
mantelzorgwaardering aldaar.

De mantelzorgwaardering moet elk jaar opnieuw worden aangevraagd. Mantelzorgers die geregistreerd staan bij het Steunpunt Mantelzorg van Stichting Binding krijgen begin september een brief thuis met uitleg over hoe zij de mantelzorgwaardering kunnen aanvragen. Heeft u hier een vraag over? Bel dan naar Stichting Binding, tel. 0343-473070.

Over 2023 kunt u geen mantelzorgwaardering meer aanvragen, dit was mogelijk tot 1 november 2023. Wilt u volgend jaar bericht ontvangen over de mantelzorgwaardering zorg dan dat u geregistreerd staat als mantelzorger bij het Steunpunt Mantelzorg.