HomeGeld, wetten & regelsOndersteuning bij een laag inkomenAanvraag participatiefonds 18+

Aanvraag participatiefonds 18+

Hoe werkt de aanvraag? U kunt een bijdrage vragen voor bijvoorbeeld contributie/ lidmaatschap van een vereniging/ sportschool (sport, cultuur). Of voor het volgen van een cursus/opleiding in groepsverband. De vergoeding is maximaal € 125 per persoon per jaar. Voor deze regeling dient u een rekening te overhandigen! U betaalt eerst zelf en krijgt na de…

Hoe werkt de aanvraag?

• De vergoeding is maximaal € 125 per persoon per jaar.
  • Voor deze regeling dient u een rekening te overhandigen! U betaalt eerst zelf en krijgt na de aanvraag geld terug.
  • Aanvullend voor wie pensioengerechtigd is bestaat de regeling “sporten voor senioren”. Dit is een extra bijdrage van maximaal € 75 per jaar voor sporten.

Aanvraag

Voor activiteiten zoals sport en cultuur. Of een cursus volgen of een opleiding in een groep. Na inlevering van de kassabon of rekening krijgt u geld terug.

• Jonger dan 18 jaar
  • Woonachtig in de gemeente Wijk bij Duurstede.
  • Uiterste declaratiedatum: 31 december.
  • Het betreft een activiteit die u samen met anderen en buiten u eigen woning onderneemt De activiteit vereist interactie met mensen buiten de gezinssituatie.
  • U moet voldoen aan de inkomensgrens van een laag inkomen.
    Wat is laag inkomen?

Aanvraagformulier Participatiefonds 18+