Maatschappelijke stage

Kennis maken met de maatschappij en het doen van vrijwilligerswerk, dat zijn de twee hoofddoelen van het project Maatschappelijke stage (M@S). Met het Revius Lyceum werkt Stichting Binding al jaren samen aan de Maatschappelijke stage. Sinds een aantal jaar doen de Wijkse leerlingen van Scholengemeenschap Maarsbergen en Schoonoord in Doorn mee. In totaal werken er per jaar gemiddeld 600 leerlingen bij ruim 80 maatschappelijke organisaties.

Alle leerlingen bij elkaar zorgen voor zo’n 15.000 vrijwilligersuren. Dat zijn er heel wat en de komende jaren neemt dat nog wat toe. Vanaf 2011 is de stage verplicht op alle scholen voor voortgezet onderwijs. Dan is het natuurlijk belangrijk, dat maatschappelijke organisaties ook de leerlingen als toegevoegde waarde zien. Vanuit Stichting Binding biedt het Steunpunt Vrijwilligers ook de vrijwilligersorganisaties hulp om leuke en nuttige stageplekken te vinden binnen de eigen organisatie.

Meer informatie?

Mail naar vrijwilligers@stichting-binding.nl