HomeOntmoeten & meedoenJongeren
Header afbeelding op mobiel

Jongeren

Jongeren zijn belangrijk voor ons. Wij bieden een luisterend oor, gaan actief de straat op om jongeren te ontmoeten en organiseren samen met jongeren leuke activiteiten.

Jongerenwerkers

De jongerenwerkers zijn er voor de jongeren. Zij staan jongeren bij in hun eigen omgeving en zijn beschikbaar om in vertrouwen gesprekken te voeren met jongeren. Door hen te motiveren zorg te dragen voor zichzelf en de omgeving om hen heen, kan hij/zij waar nodig de juiste hulp bieden aan de jongere en eventueel doorverwijzen naar de juiste organisaties.

Op straat

Onze jongerenwerkers zijn vaak op straat te vinden om de jongeren te ontmoeten en te spreken. Met de jongerenwerkers kun je bijna alles in vertrouwelijkheid bespreken. Leuke dingen zoals sport of verliefdheid, maar ook moeilijke onderwerpen als conflicten thuis, pestgedrag en drugsgebruik.

Inloopavond

Doe mee

Heb je een goed idee? Mis je iets in Wijk of wil je iets organiseren? Kom eens langs en kijk wat je mogelijkheden zijn!
Ook als je mee wilt doen aan de plannen van andere jongeren, ben je van harte welkom! Geef je op als vrijwilliger en sluit aan bij het jongerennetwerk. Spreek de jongerenwerkers aan op straat of mail, app of dm de jongerenwerkers Eno (06-34263864), Kavish (06-44474758) of Ytsje (06-19284055). Info en updates over activiteiten vind je op hun facebook, insta of snap.

Bij conflicten

Jongerenwerkers kunnen bij conflicten in gesprek gaan met de verschillende partijen om te kijken hoe ze er samen weer goed uit kunnen komen. Dat kan tussen jongeren onderling, jongeren en hun ouders maar ook tussen (hang) jongeren en buurtbewoners.

Maatschappelijke stages (Mas)

Binding regelt, in samenwerking met de middelbare scholen en maatschappelijke organisaties, maatschappelijke stages voor jongeren. Neem contact met ons op als je hier meer informatie over wilt hebben.

Jezelf zijn in Wijk

De jongeren regenboogwerkgroep zet zich in om de sociale acceptatie van LHBTI+ te vergroten in gemeente Wijk bij Duurstede. Ook is er 1x in het kwartaal een ontmoetingsavond (Connect) voor jongeren t/m 19 jaar die LHBTIQ+ is, nog twijfelt of nog geen idee heeft. Wil je meer weten of in contact komen? Klik dan hier.

Dakloos

Het kan zijn dat je geen slaapplaats meer hebt en op straat bent komen te staan. Binnen de gemeente WIjk bij Duurstede is er een mooi initiatief van Stichting Bed dat alternatieve hulp aan jongeren en gezinnen in de knel biedt.
Neem, om te kijken of jij hiervoor in aanmerking komt, gerust contact met ons op.