HomeMobiliteit & vervoerRijbewijskeuringen

Rijbewijskeuringen

Stichting Binding organiseert voordelige rijbewijs keuringen voor 75-plussers.

Voor automobilisten van 75 jaar en ouder is voor verlenging van het rijbewijs minimaal iedere vijf jaar een medische keuring verplicht. De kosten zijn doorgaans aanzienlijk. Bovendien is het vaak lastig om een arts te vinden die de keuring wil doen.

Voordat u een afspraak maakt voor de keuring moet u eerst een gezondheidsverklaring indienen bij het CBR. Voor uitleg over wat u moet doen om uw rijbewijs te verlengen kijkt u op de website van de gemeente onder het kopje “Bent u 75 jaar of ouder?”.

Wat moet u meenemen naar de keuring?

• Een geldig legitimatiebewijs: een rijbewijs, identiteitsbewijs (ID-kaart), paspoort of vreemdelingendocument.
  • Klein flesje urine.
  • Bril voor veraf (de bril die u in auto draagt).
  • Lijstje medicijnen gebruik.
  • Alle brieven en formulieren die u van het CBR hebt ontvangen na het indienen van uw gezondheidsverklaring.

Kosten

Een reguliere keuring duurt 20 minuten en kost € 40,-. Als de keuringsarts langer dan een half uur bezig is, is hij genoodzaakt € 20,- extra te vragen. Dit kan het geval zijn als er bijvoorbeeld veel formulieren doorgenomen moeten worden.
U betaalt de kosten voor de keuring ter plekke contant of via een pinbetaling.

Uitvoering

de heer R. Swagemakers, arts.

Een afspraak maken kan tijdens de openingstijden van Stichting Binding via telefoonnummer: 0343-473070

De keuring wordt uitgevoerd door een BIG-geregistreerde keuringsarts, conform de richtlijnen van het CBR (Centraal Bureau Rijvaardigheid).